Wat is de trivago Rating Index® (tRI)?
De tRI is een uitgebreide en betrouwbare index van hotelbeoordelingen. De tRI kijkt naar beschikbare bronnen met beoordelingen van het hele web en gebruikt een algoritme om ze samen te voegen voor een betrouwbare en onpartijdige score.
gezamenlijke beoordelingen
306m+Websites
65- Het is duidelijk.Waarderingsbronnen worden uiteengezet om een helder en duidelijk beeld te scheppen voor de gebruikers.
- Het is transparant. Links naar het originele hotel of de boekingssite maken het mogelijk om de beoordelingen direct bij de bron te bekijken.
- Het is actueel. Dagelijkse updates verzekeren de meest up-to-date index die er is.
- Het is eerlijk. Of een hotel nu 20 of 2.000 beoordelingen heeft, onze agloritmische benadering geeft een onpartijdige vergelijking voor iedereen.
Over tRI
- De tRI is niet alleen een gemiddelde van numerieke reviews. Het is een index gebaseerd op een beproefde en getrouwe wiskundige benadering.
- Een classificatiescore met een een groot aantal beoordelingen kan niet zwaarder wegen dan een andere classificatiescores met minder beoordelingen.
- Het algoritme houdt rekening met situaties waarin een hotel maar één beoordelingsbron heeft in tegenstelling tot een ander hotel met meerdere beoordelingsbronnen en past de score daarop aan.
- De tRI is opgezet om eerlijkheid aan te moedigen voor de minder gevestigde waarderingsbronnen. De eerste beoordeling die geplaatst is op een nieuwe bron zal bijvoorbeeld zwaarder wegen dan een nieuwe beoordeling die geplaatst is op een bron met meerdere bestaande beoordelingen.
- Een hotel moet minimaal 5 beoordelingen hebben om te worden opgenomen in de tRI®.
- Alle schalen van beoordelingswebsites worden omgezet naar de 10-punten index score van trivago.
- De tRI is gemaakt om alle soorten accomodaties op een zelfde manier te vergelijken.
- De tRI wordt dagelijks geüpdatet voor ieder hotel, om de laatste en meest nauwkeurige evaluaties te garanderen.
- Sommige geaggegreerde bronnen worden afzonderlijk getoond (Expedia, Holidaycheck, Zoover, etc.) en andere zijn anoniem opgenomen in de groep ‘Andere bronnen’, afhankelijk van de voorkeur van de individuele website.
Uw positie in de trivago zoekresultaten verbeteren? Vind tips en tricks op trivago Business Studio. Meld u vandaag nog gratis aan.